Monday, May 11, 2015

BISNES ONLINE PART TIME ADALAH BISNES TERBAIK UNTUK PELAJAR

Assalamualaikum W.B.T

Entry kali ini saya nk menceritakan tentang betapa bestnyer buat bisnes Shaklee ni.. Even pelajar pon boleh buat secara sambilan untuk tambah duit poket. Almaklumla, zaman student memang semuanya kene jimat. Kalau boleh hari-hari makan megi pon x pe, asalkan duit poket cukup sampai hujung semester. Betul x? Saya pon dlu student jugak, so, memang paham sangatla keadaannya macam mana. Keadaan zaman sekarang ni, segala2nya memerlukan duit. kat sini saya akan bagi salah satu alternatif bagaimana nak dapat duit poket tambahan.


So, berbalik kepada topik kite tadi, kenapa saya cakap buat bisnes ni best dan senang sangat bagi student. Antara sebabnya ialah :


1. Bisnes ni tidak memerlukan modal yang besar. Hanya memerlukan RM 69 untuk mendaftar sebagai ahli. Kalau nak jadi ahli secara percuma pon boleh tapi bersyarat. Syarat2 nya anda perlulah membuat pembeliaan bernilai lebih kurang RM 700 bersamaan 200 UV. Kalau nk save lagi, barang-barang yang bernilai RM 700 tu anda ambil daripada customer-customer anda. Maksudnya, anda boleh lakukan marketing even anda belum jadi ahli lagi. So, bila ada pelanggan yang nak membuat pesanan, anda boleh gunakan pesanan mereka untuk membolehkan anda mendapat keahlian secara percuma. Kiranya, anda tidak mengeluarkan modal satu sen pon untuk menjadi ahli. hehe..



2. Perniagaan ini adalah berkonsepkan DROPSHIP. Apa dropship tu? Dropship adalah satu sistem di mana kita tidak menyimpan stok sendiri di rumah. Sekiranya ada permintaan, barulah anda membuat pembelian secara terus dan pihak Shaklee sendiri akan terus pos kepada customer tadi. Senang x? Senang kan. Ianya tidak seperti perniagaan yang lain di mana kita perlu mengeluarkan sejumlah modal yang besar untuk memulakan perniagaan. Itu baru barangan, belum lagi sewa tapak, premis dan sebagainya. Senang kan, produk dah ada, cuma kita tinggal pasarkan sahaja.







3. Segala order yang diminta oleh pelanggan boleh dipesan secara online. Tidak perlu nak keluar duit minyak untuk nak ambil barangan. Just klik..klik..klik..dah siap. Lihat entry ini untuk mengetahui cara-cara nak order secara online.


So, amatlah senang bagi pelajar yang ingin mencuba untuk melakukan bisnes ini secara part time. kalau yang x de kenderaan pon boleh berbisnes. Yang penting perlu ada internet acsess serta gadjet yang canggih sikit supaya boleh ber'online'. Bisnes2 jugak, tapi jangan sampai mengabaikan pelajaran pulak. Cuba khaskan optimum 2 jam untuk bisnes ini. Lagi balance 22 jam tu untuk study, makan dan rehat. OK. telah terbukti ramai  pengedar-pengedar Shaklee di kalangan pelajar dan mereka mampu menjana pendapatan sebanyak 3 ke 4 angka sebulan secara part time. Itu baru Part time, kalau dah habis belajar terus sambung buat Full time, tidak mustahil anda mampu menjana sehingga, 5, 6 7 angka sebulan.. masyuk sangat...



Untuk keterangan lebih lanjut, boleh hubungi saya melalui Whatssapp atau Telegram di 0172412460 -nina-




No comments:

Post a Comment