Wednesday, February 15, 2017

Pesakit asma sukar bernafas

Assalamualaikum W.B.T dan salam sejahtera


Sape di sini pernah kene asma? Ade orang waktu kecil kene asma, tapi bila dah dewasa asma tu hilang. Ade orang dah berumur baru dapat asma. 


Kalau korang nak tau, saya adalah salah seorang pengidap asma semasa kecil. masa saya teruk kene asma tu dalam lebih kurang umur 9-12 tahun. Pantang kalau ade bulu kucing, habuk, cuaca sejuk memang kene la asma ni. Patut la saya tak ditakdirkan untuk belajar ke luar negara. mungkin takut kene asma.. hehehe..


Kalau dah kene, masyaAllah susah sangat  nak bernafas. Rasa susah nak bernafas tu disebabkan oleh salur pernafasan semakin mengecil disebabkan dinding salur pernafasan semakin membengkak akibat tindak balas imun dalam badan yang melampau. Keadaan ini dinamakan tindak balas autoimun. Boleh baca di sini untuk keterangan yang lebih lanjut.


ASMA OMEGA GUARD
perbezaan salur pernafasan yang normal dengan salur pernafasan pesakit asma.


Bila saya ingat balik kisah dulu-dulu.. rasa kesian dekat diri sendiri. Pakai nebulizer itu perkara biasa. ulang alik hospital tengah malam itu biasa.. Dulu memang mengharap pada nebulizer je.. Sekarang, baru tau ade omega guard yang boleh bantu pulihkan asma.. kenapa la dulu takde orang promote kat mak ngan abah suruh beli omega guard Shaklee. hehehe..=D


Syukur Alhamdulillah, bila semakin dewasa, asma tu lama kelamaan hilang. Siap boleh join PALAPES UM lagi. 

Mintak-minta dah tua nanti, asma ni jangan datang balik.. hehehe..


Jom kita tengok testimoni pesakit asma yang dah recover selepas ambil omega. KLIK DI SINI.


Terima kasih kerana sudi membaca..




No comments:

Post a Comment